Crucial Conversations

Hvad er resultatskabende dialog?

Når vi taler om crucial conversations, er det en dialog mellem to eller flere mennesker, hvor der er en risiko, uenighed og stærke følelser. Disse samtaler – når de håndteres dårligt eller ignoreres, fører til belastede relationer og dårlige resultater.  

Udbytte

Resultatskabende dialog er et kursus, der styrker evnen til at opnå enighed og skabe alignment gennem åben dialog, selv når der er meget på spil og konfliktniveauet er højt – det gælder for alle niveauer i organisationen. Ved at lære at turde sige noget og opnå at blive hørt (og opmuntre andre til at gøre det samme), så lykkedes du med at fremkalde bedre idéer, træffer bedre beslutninger og handler på dine beslutninger med sikkerhed og engagement

Målgruppe

Slås organisationen med manglende respekt, modstand, fastlåshed, politik og tabuer eller fremmedgørelse?  Kæmper organisationen med faldende produktivitet, sikkerhedsbrud, lavt engagement, reduceret kvalitet, dårlig kundetilfredshed eller andre bekymringer, som rammer bundlinjen?  Hvis det er tilfældet, så har du, dit team eller din organisation brug for træning i resultatskabende dialog.

Indhold

  • Færdigheder til at engagere sig i åben dialog og opnå en ensartet aftale om vigtige forhold
  • Hvad karakteriserer en Crucial Conversation?
  • Hvordan forbereder jeg mig til samtalen?
  • Nemme historier og styring af intention i samtalen
  • Fokus på vejen til handling gennem styring af historie og følelser
  • Arbejd aktivt med historier – det objektive, subjektive og betydningen
  • Feedback der åbner op for dialog og styrker relationer
  • Genkend tegnene på tie og krige adfærd, når den findes hos andre
  • Hjælp den anden med at gøre det trygt at være del i samtalen
  • Finde fælles formål og sammen skabe fremdrift mod resultater
  • Et fælles fundament bygget på respekt
  • Kom til en enighed om resultaterne og lav en plan

Form

Selve on-site træningen er to dage. Der undervises på dansk og engelsk, og kursus materialerne er på engelsk.  
 

Organisatoriske fordele

Træningen har forbedret resultaterne på bundlinjen gennem:

  • Produktivitet og kvalitet
  • Samarbejde
  • Relationer
  • Ydeevne
  • Effektivitet

Kursusprogram

Book et kursus

Træning i resultatskabende dialog

N

Hjælper ledere med at kommunikere og forankre strategien

N

Giver medarbejdere redskaber til at håndtere svære, risikofyldte samtaler både internt og overfor kunderne

N

Giver dine projektledere stærke kommunikative redskaber til at koordinere de menneskelige ressourcer under projekter

N

Sikrer medarbejderfastholdelsen, fordi dine medarbejdere tør tage den svære samtale og kommunikere åbent

Send dine kontaktoplysninger hvis du har spørgsmål eller vil høre mere om konkrete kursusdage.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk